常一篇影評都係講左出「戲」得唔得先,然後再可能兼顧一下果d花絮同演員表現。但《戀愛夢遊中》(The Science of Sleep)可以掉轉。因為單係查洛金斯保(Charlotte Gainsbourg),就要買飛入場啦。

一九八九年唔單止係六四。仲有杜老福最後一次創作,但佢做起左個劇本就死左。齣戲叫《小女賊》,明珠台成日重播。一個唔止撻煙仔、撻珠寶仲撻埋男人心的未成年小女賊。性感小貓果挺呢。咪就係查洛金斯保囉。不過我對呢齣印象咁深,並唔係因為佢真係好好睇,而係正正相反︰唔明點解搵個咁醜樣、咁「銀g」眼的女仔黎做呢d性感戲!

 

大個之後先知查洛是名門之後的天之驕女,爸爸係法國名氣音樂家沙治金斯保,十二歲就出道,當時果個角色確係捨我其誰。更重要係,大個左,我或者你,見多幾個人,先知道,果d先叫靚,大眼金髮甜美笑容有前有後真係通地都係啦——雖然杜魯福那種性感小女賊就真係present唔到佢有幾靚囉。

 

咁之後佢拍過d乜呢。香港有得上的就真係唔係咁多,比較出名的就是《簡愛》裏面的簡愛和《廿一克》裡面的辛潘老婆。全部都係文質杉杉的柔弱女子,囉。

 

而去到金斯保已經三十五歲的今日,《無痛失戀》的導演米雪干地(Michel Gondry)終終終於還原番一代大明星,所謂名門之後,或者所謂乜叉氣質,自《小女賊》之後第一次再現銀幕。

 

金斯保的角色是Stephanie,心思極度活潑,外表卻十分冷靜、self-assured。心事固然沒有誰知,也沒有誰介意。金斯保的downplaying,拿捏的準確真係exact到痴線,平時冷靜到死,到佢真係爆發怒喊果幕,力量就出晒黎。她的對手加西亞班納(《衰仔失樂園》、《聖.教.慾》)的角色則叫 Stephane,從墨西哥回來,是個outgoing的大男孩,又怕醜又有好好多野想表達,覺得遇見的人都是超悶的,唯有金斯保。

 

這對角色組合的設定在戲中甚至有後設命名,叫parallel synchronized randomness(平行地同時發生的隨機性)。就係話兩個人係條街到撞到阻住對方,一個諗住向左邊移開,點知另一個向右,結果又係阻住對方。就係咁,相反、同時發生、平行結構、因緣際會︰構成左呢齣戲的愛情網絡。

 

話說回頭︰其實個故仔講的愛情真係超到。因為真係冇野發生過乜滯,就係stephane亂咁估stephanie。呢種無情節但係乜野體會都湧出黎的經驗,基本上就係情感。

 

不過,故仔真正好的地方係,佢並唔係好似美國愛情片咁,一叉現實問題最後靠兩個人的真愛搞掂晒。

 

d咁既野。一開始,stephane唔敢表白,去到最後,都係因為夢見一隻阻頭阻勢的怪獸,而冇去到酒吧同stephanie講數。Stephane永遠係容易受傷的男仔,勁possessived就妒忌又冇安全感,stephanie就泰然自若,最多都係煲下煙抒發心情,連stephane翻墨西哥佢都冇諗住say goodbye——果句「唔相信婚姻」並唔係吹水——兩個人的性格、社會教養都冇因為任何一個覺得好夾的一刻而改變。

 

夢的描寫確係平凡左d。同「現實」太多可以聯繫的地方,太reasonable了。朋友阿野君甚至說,導演為了成就情節的順滑,其實倒轉了夢與現實︰放棄了把握「夢逼人的可佈/現實才是安全的避風港」的更有力度的想像方式。

 

就這點我同意卻不以為意,因為導演干地明顯到影片後半部越來越加強現實與夢的模糊。他不是要讓情節順滑起來,而是要強逼我們接受「夢+現實」才是觀影、才是理解故事甚至理解世界的唯一方法。他或許過於深刻的教訓,其實正是強力而淺俗的︰生活不就正是一團糟嗎。

 

相對於《無痛失戀》的被洗腦護士大報復兼狂講道理,或占基利與肥琦的啞然失笑,這起碼沒有完全不必要的敘事完整性,或人際倫理的願景議論吧。

 

勿忘︰當然是查洛金斯堡二十年來第一張唱片兼原聲大碟《5:55》啦。錯過了二十年前《檸檬亂倫》(另一個名係《查洛永遠》)的朋友,記住不要一錯再錯喇。樂評人說查洛金斯保始終擺脫不了乃父之風——既係讚又係彈——但至少相對於《檸》的父曲女聲,今次《5》都可以話係查洛的處女大碟丫。二十年喎,試問你有幾個廿年呢。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.