文:飛

榮譽博士學位頒發典禮當日,一班中大熱血青年向特首遞交請願信,提出佢地關於高等教育嘅訴求。然而,特首頭也不回不帶走一片雲彩地走過,令人質疑,一個唔敢直接面對學生,漠視學生訴求既嘅人,有咩資格做大學嘅校監?好啦唔講呢單啦,佢作為八間大學嘅校監,對高等教育又有咩貢獻?我認為,佢非但無貢獻,而且係過失連連,以下就拎佢管轄下既UGC黎講下。

香港依家八間政府資助大學嘅開支撥款,係由香港大學教育資助委員會,簡稱UGC(University Grants Committee)控制。教資會呢,話就話係由學者同「有代表性人士」出任委員,可以避免由政府直接撥款俾大學,從而干預大學嘅運作喎。但係,所有委員都係由特首委任,而且究竟何謂「有代表性人士」呢?定義咁含糊,解釋權始終都掌握喺政府手上,即係話,大學點都脫離唔到政府嘅控制啦,咁特首對於UGC推出嘅措施應該都要負上唔少嘅責任。同時,有樣好奇怪嘅野,UGC嘅組成係以商界人士居多,比例遠超過學者數量,我點都理解唔到,商家對教育嘅理解會比學者多囉,除非大學嘅最大意義係在於商學院咖啫。最重要果樣係,UGC掌握左大學嘅財政命脈,咁UGC對大學行政嘅形響有幾大,大家可想而知啦。

咁老老實實,UGC有啲咩做得唔好呢?話說佢最近推出嘅學額回撥機制,就受到各方嘅斥責,呢個機制要求各大學先上繳左一定數量嘅學額,回撥中央學額庫,然後再由各學院提交計劃書重新競逐,令到大學為左提高競爭力,爭取學額,就放棄左啲「經濟效益低」嘅人文學科既學額。呢個行為本身已經干預左大學嘅學術自由;同時我亦認為,大學並唔係職業訓練所,而係一個追求知識同提高個人修養嘅地方,為左爭取學額而厚商薄文,大學精神何在?導致大學商業化,UGC又係咪可以厚面皮到繼續拒絕自我檢討?特首你又係咪可以繼續漠視呢一切嘅缺失,問心無愧咁做你嘅校監?

然而,即使UGC既政策有再大嘅問題,典禮當日,示威學生高呼「學生不是商品」、「教育不是商品」果時,仍有人投以好奇嘅眼神,有人頭也不回的忽視之。究竟大學教育何去何從,究竟我地係咪要繼續不聞不問咁任由佢送往高官商人的手裡決定呢?

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.