背叛錢幣的情人

文:拉哥
 
我也曾湊在__節整蛋糕整朱古力的熱鬧。由尋找食譜開始,發覺要借焗爐攪拌機;在超市和那些整餅鋪頭買完一輪,番到屋企洗埋手先發現買漏左野。氣急敗壞再出去一轉,材料買齊同阿媽爭到廚房之後,搓搓掐掐一輪卻搞錯焗爐溫度。要再整過啦又唔夠牛油,好啦再買再搞多次,在焗爐面對呆等到自己塊面都黑埋,出爐作卻差d要跪係度搵人試食。入得口又要諗:洗唔洗包裝下呢?埋單計數,呸,出去買仲平。搞一大餐又唔係慳到錢,仲淨成大舊牛油成半樽淡忌廉,明知在派上用場的機會低迷下都仍然擺響度,過期咪又係送入垃圾桶。李維史陀(Levi-Strauss)是不是癲的──竟然話技藝為人在宇宙中找到自己的位置──點解我只係笑自己咁辛苦為咩。
 
我個日出街,見到標明「人手製造」的貨物都比機器製的貴幾倍。宜家冇人咁傻用人手出產,偶爾一兩次,仲唔趁機搵番一筆?我阿媽話過,佢識整呢樣個樣,都係因為以前要與同層鄰居共用廚房,見到人地整野食搭下嗲就學識多幾味。宜家仲有呢支歌仔唱?舊區重建拆得就拆──正所謂重建即值錢──重建之後畀原區的新樓樓價嚇到個個都搬散晒啦。你唔見d人番大陸見到人地d手工藝品會瘋狂買買買咩?我地覺得人地得意罕有,只不過係因為我地唔記得左我城幾十年前,都仲有不少人喜歡自己車衫織衫,而且唔係好多人成日出街食飯,仲鐘意自己種下花補下鞋添。這個城市時間愈黎愈少,記憶愈來愈少,只有錢卻彷彿愈滾愈大。
 
由於我不知道李維史陀的原文,此句被翻譯成「技藝」而不是「藝術」就更惹人注意。技藝與藝術的其中一個不同是,技藝在人類的生活中擔當某些實際功能,就好似織出黎的衫、烹飪出來的食物和木工製成品,都是物質生活上能享用的成果。相比起藝術品觸碰我們較內在的面向,技藝較平易近人,個個都有得玩。阿媽和情人們鐘意織「溫暖牌」──也許不是因為它真的特別襟著保暖──而是件衫係佢地的延伸。頸巾上因有時手鬆有時手緊而造成的「花紋」,落得太多糖焗得太耐的蛋糕,就像我們的情人一樣,缺點多到令人想打佢一鑊,卻偏偏叫人愛不釋手。比起那些一式一樣啤出黎的冷衫、一千蚊的情人節餐A餐B──缺憾比較貼近現實,完美反而沉悶。情人,如果你真的認為我親手焗的蛋糕特別好吃,希望那好吃的感覺不只來自我們偶爾背叛錢幣的快感。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.