文:潘朵拉

平日談畢業後的境況,很自然會想起工作、住屋、退休等較硬的問題,甚至連孩子要上哪所幼稚園都想好了;但還有些更迫切的問題,似乎就被放到一旁。大家都遺忘了,彷彿性欲的宣泄就好簡單,不須進入嚴肅的思考;又或者單想前面的已經太疲勞,反正要解決吃喝已花盡心機。工時及工作環境的枷鎖體現在方方面面,透過兩位在職被訪者的控訴,我們會意識到即將到來的困境。

「返到屋企真係乜撚都唔想做」

R剛剛從大學畢業,現時在報館工作。平日上班時間為二至十二,一星期五日。工作十小時,加上兩小時的交通時間,便耗掉了半天。R說,在報館工作雖不涉及體力勞動,但長時間的腦力消耗,卻會令人變得遲鈍。「返到屋企真係乜撚都唔想做」,R說時語帶無奈。精神委頓時,除了看電視等無消耗的活動外,就只能「乜撚都唔做」。

R有穏定的女朋友,但工時長對其性生活有莫大影響。R強調,工時對他的影響體現在精神方面,沒有削弱他的體力。「physically冇問題;但放工後個人好頹,淨係想求其過埋呢一日,做愛呢啲留返放假先黎啦。」R又說,放工後好像沒餘下多少時間,寧願「揾周公」;加上工時奇特,女朋友很難遷就,唯有犠牲一下性生活了。

「平日半夜返旺角,見到好多西裝友幫襯一樓一,都想像倒佢地個慘況。大家都係半夜收工,性需要解決唔倒。」R還說,如果不是獨居麻煩更大:「開房都要錢嫁,仲要唔平喎。」在R眼中,他的性生活應是灰白一片。

「其實好難維繫」

V,專業人士,收入不俗。但高收入的代價是長工時:平常日子每日的工時已達十一小時,一星期五天;特別忙碌的日子,一星期工時可達七十小時。辦公室工作甚少機會結識異性,加上行業工時普遍甚長,令V難以在同行中找男朋友。「唔想喺同事裏面揾,份工又識唔倒外人,冇計。」V無傳統意義的男朋友,有數名SP(sex partner),都是她轉工前的行業內結識的。

V平常一個月做八至十次;但忙碌時一個月可能只做到兩次。「以前聽講杜蕾絲做過調查,話香港人平均一個月做兩次,嗰時真係唔多想像倒;而家我先感受到,真係好難受囉。」「時間極難遷就,大家收工後一兩點先見面,有時已經攰到唔想搞,都係攬住訓算數。」做愛對V來說不單是性需要的滿足,更有宣泄壓力的作用。「工作有挑戰性,壓力大,做愛可以令個腦一片空白,暫時脫離工作,都算係一種解脫。」而且,辦公室工作不涉及體力,往往收工時精神疲勞但肉體還精力充沛,好像兩者分離般;V覺得這種感覺很差,需要調劑。

對於難以維持一段傳統關係,M雖然看得開,但亦說出其中難處。「我半夜收工,如果男朋友八點收,咁佢等唔等好?等又眼訓,唔等又冇乜機會溝通,等於各自生活,其實好難維繫。」

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.