《三不管》
邱禮濤,2008年8月
淨係出影碟架乍!

文︰F.A

邱禮濤雖然留有老土一點的長髮,一個李健和式的背影。但作為一個電影工作者,佢真係其中一個最有「港味」的author。零七年的《降頭》、《性工作者十日談》,幾年前的其中五齣《陰陽路》、《四人幫之錢唔夠駛》、《等候董建華發落》,九十年代中cult到傻的《伊波拉病毒》——無論budget大小,有工就開,一樣可以言志。

《三不管》於八月十幾號推出影碟,林家棟、連凱、杜太田蕊妮擔正,仲有《愛情萬歲》的新女方皓玟。

故事以未來「某城」為背景。某城有一「三不管」地段,是政府由得所有犯人、毒犯、妓女自生自滅的野地。差佬連凱有日捉住重犯林家棟撞車,撞左落呢個「三不管」區度。劇力就係咁爆發喇。首先,三不管寨主烏鴉最憎差佬,於是連凱就即刻話佢自己係犯,林家棟至係差佬。其次,居民田蕊妮原來係林家棟被拋棄以致流落野地的少婦。於是佢又屈林家棟係差佬。但與此同時,田蕊妮的女兒方皓玟由於成日覺得田蕊妮卑躬屈膝,冇d志氣,而且亦唔知道林家棟係老豆,所以反而希望偷偷釋放林家棟,並叫林家棟帶叫出去「外面世界」。如此這般,連凱同田蕊妮心心相印,林家棟同方皓玟兩父女則幾乎搞埋。

最後,由於黑市血液傳播的病毒散布「三不管」全區,於是政府下令屠城。田蕊妮為左救人身染病毒,瓜左;連凱天真到以為政府會唔殺差佬,瓜左;林家棟覺得自己終於要做番次好人好老豆,瓜左;烏鴉等所有「下等人」,俾政府開槍怒射,瓜晒。死淨一個方皓玟,背負所有人的記憶,一個比雲吞更大的太陽,出番去。

講到咁清楚,其實都係一句。齣戲雖然冇正場,但製作一點都不馬虎,值得支持。

至於個主題,如常,就係從林家棟與連凱的「身分戰」裡面向自己——香港人——發問「我係人定係鬼?」。裡面的伏筆當然係,有d人為左著數,或苟且保命,做人有著數就做人,做鬼有著數就做鬼。進一步再去的就係︰人同鬼生而平等,你係人定係鬼不過陰差陽錯。點解人要歧視d鬼?至於個結局則係︰你想做人定係鬼,係有得揀的。

落日孤兒,廿五歲的方皓玟點睇都成熟過梁洛施,在《投名狀》《赤壁》君臨天下的時代,港產電影背靠夕陽,但死唔斷氣,仲有死淨種喎。你仲唔買番隻碟支持下?

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.