或,到發夢之路

 

 《瘋狂的果實》
導演︰中平康,1956
日本新浪潮電影展

文︰F.A

故事是很簡單的。食飽飯冇野做,兩兄弟爭女,冇話唔好意思。

弟弟真誠可愛,令少女感覺清新。哥哥強而有力,造愛就是造愛,不用另找理由。最後哥哥趁弟弟不為意,攔途截?,把少女帶到海中,在風帆上沉醉於彼此的身體。弟弟發現被出賣,找到二人,利用快艇把二人活活撞死。

由頭到尾齣戲都冇 trick 可言,最 key 的元素自然是身體。少女為甚麼喜歡弟弟呢?就係貪佢怕醜,孤男寡女在沙灘中也是錫兩啖就訓。少女為甚麼同哥哥反晒面都可以造愛呢?就係哥哥鍾意同佢造愛,佢地就造愛了。而造愛後,不和就解決了。要留意的是︰不是因為身體上哥哥滿足了少女,所以少女唔再嬲。而是敘事意義上,首先不和,繼而造愛,之後和好。

這種擺脫有始有終的邏輯迷思,並認定身體意象/生命意象緊密相連的視野,導演中平康以幾乎最自然的口吻帶出︰我們根本找不到掙扎的痕跡。換句話說︰我們不能說︰「真勇敢!咁夠膽講到青年的肉慾真相!」大佬,人地好似小個便咁乍,對我地黎講,已經係拜祖先齋戒沐浴咁大鑊啦。

用語體文說︰本作被視為日本新浪潮啟端之一,其中的衝勁激越,今天香港真係連發夢都冇資格。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.