bw3

訪問、撰文:Ena、開心小跳豆

同學或者未聽過Parkour,但如果話一班人晌唔同建築物之間跳黎跳去,又或者好輕易就跨過欄桿,唔知大家有冇印象呢?好多人都會覺得呢種運動好有型,但原來玩Parkour呢種運動,除左「型」,仲有好多辛酸史架,好似俾人誤解、遇上練習低潮等等。今次中大學生報就訪問咗香港其中一個Parkour組織,飛躍道嘅兩位成員兼教練。

從Assassin’s Creed、合氣道到Parkour
受訪者之一Alex,當初係因為玩電腦遊戲Assassin’s Creed(刺客信條)「見到個男主角就係用Parkour去玩,覺得呢種運動好型。跟住上網search發現有飛躍道呢個會。」Alex已經玩左接近兩年,問到佢有咩動力繼續玩落去,佢話除左好有成功感之餘,「同啲朋友一齊玩,覺得好有感覺,種感覺……都唔識點講……嗯,好熱血!」至於玩咗三年嘅阿樹,之前因為玩合氣道嘅師兄拉埋佢去試玩,佢話練習時不知不覺就好攰,估唔到會消耗咁多體力。上網睇Parkour嘅短片,都唔覺得呢種運動原來對體力、肌肉有一定要求,因為入面啲人好似好輕鬆就跳過啲障礙物。

跳黎跳去想點先?
Parkour本來係一種逃生嘅方式,八十年代晌法國興起,簡單黎講,就係點樣最快由一點去到另一點,訓練肌肉、練習不同技巧去跨過障礙物,例如欄杆、高高低低的石壆等等。阿樹講到訓練嘅時候,初學者首先要學點樣「survive」,即係最簡單嘅克服障礙的方法,之後先至會加強動作之間嘅連續性,再進階啲嘅可以學習加強動作嘅力量,例如點樣再跳遠啲同高啲。阿樹話自己就鍾意加強練習動作嘅流暢度多啲。所以即使係「進階」都有好多不同方面。

訓練內容除咗係對身體的訓練,同時亦係對參加者心理上的訓練,要學習點樣評估某個障礙物自己過唔過到,同埋點樣相信自己有能力透過練習去完成不同動作。所以飛躍道唔贊成用Parkour黎比賽,因為佢地認為Parkour如果變成比賽項目,會形成一套標準,咁就阻礙咗不同人嘅進步空間,而且有機會帶來不正當訓練。而Parkour晌法國同英國都算係比較成熟,亦有好多「明星」出現,「明星」嘅動作可能係好有自己風格,或者好有力量,令到世界各地其他Parkour人會「朝聖」,即係去番法國或者一啲明星玩過嘅地點試玩。

飛躍道每星期練習兩次,地點通常係公園,「但係而家公園嘅設計會諗安全多啲,要小朋友做嘅野越來越少。」例如以前會有啲不同形狀、設計嘅設施,唔會一望到就知點玩,要小朋友發揮創意,諗下點樣玩,同埋不停創造新玩法。例如以前就咁放個鐵架、韆鞦,已經有無限玩法。但而家公園嘅設施就會有過三關、算盤等等唔需要去公園玩嘅野。咁佢地最鍾意去邊個公園練習呢?阿樹覺得美孚公園係幾好嘅練習場地,「少人同埋有高有低,又有啲壆俾我地,幾多野玩。」Alex就話九龍公園「夠大,唔同程度都有野玩。」

點解唔俾?因為唔俾囉!
不過,佢地要搵場地練習都唔容易,就算晌公園練都會俾人趕,「但夜晚少啲人,就會tolerate啲。如果去尖東海旁好快就俾人趕,佢地好敏感呀呢啲野,話影響到遊客……」海旁咁大,點影響到遊客呢?「其實係啲保安會覺得你晌度整傷我要孭鑊,即係其實佢地唔係好concern你。或者佢simply覺得你係唔可以咁做嘅,個理由就係你唔可以咁做。」阿樹亦提好耐之前就試過因為一大班人晌九龍公園Jam動作,管理員覺得「你地太多人」所以報警,要負責人去落口供。

誤解之後
近年越來越多人識同埋參加Parkour,以為佢地成立飛躍道呢個組織,係為咗推廣Parkour,點知要從傳媒同大眾對佢地的誤解開始講起。阿樹話外界嘅人「好鍾意睇你跌親,普遍睇法都好負面,通常都係啲負面新聞。」甚至會認為玩Parkour嘅人只係一班街童。所以當初成立飛躍道,就係唔想俾人當係一班唔知做緊咩嘅人,「有個group,我地係有正式嘅recognition。或者你自己話自己專業嘅係唔得架嘛,要有啲名堂呀咁,會好啲,好過就咁講我地玩緊咩。」

亞洲電視曾經訪問佢地,仲搵啲醫生出來「點評」玩Parkour嘅人,「話呢個斷骨,果個又點樣。」其實玩咩運動都會勞損、有機會受傷架喎,點解平時訪問足球明星又唔話佢地日踢夜踢都好易斷腳?個訪問又引用一篇網上假帖,話玩Parkour有好多死亡個案。另一個對佢地嘅批評就係「破壞公物」,因為佢地成日跳上爬落,「俾普通人使用設施多好多」,但佢地話因為咁反而會更加愛惜公園設施。其實要晌香港搵地方練習咁難,佢地都唔會整爛啲野黎減少練習機會啦。

飛躍道成立於2006年,不定期舉辦訓練班。佢地主要以訓練為主,偶爾都會表演。最後問到佢地玩Parkour又唔比賽,又好少表演,咁日常日活會唔會用到,佢地話有時要追巴士,或者唔想兜路都會跨欄杆同石壆,快啲嘛!
訪問、撰文:Ena、開心小跳豆

飛躍道歡迎有興趣人士試玩同加入訓練,詳情可以用寄電郵去hkpa.hkpa@gmail.com查詢,亦可以去http://www.parkour.hk/或者去Facebook搵HKPA。
想認識多啲,都可以上網搜尋相關影片黎睇,阿樹就推介咗David Belle嘅片同埋Daniel Ilabaca嘅《Parkour Tour》。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.