輯自2010年《迎新特刊》
文:酒毒身

大學入面有兩種人,一種叫宿生,一種叫走讀生。同人唔同命,宿生手握的鑰匙,唔單止打開宿舍大門,亦通向一種多姿多彩嘅校園生活。相反,無呢條鑰匙嘅走讀生,大學生活分分鐘差宿生幾皮。點先可以做宿生?好簡單,住得夠遠就得喇。不過,如果你今年入唔到宿嘅話,嘿,睇怕將來想翻身都幾難。走讀生點慘法?點解我地升極都升唔到lv?

我地之所以叫做「走讀生」,係因為我地真係居無定所,走住嚟讀架!朝早要迫校巴喇,空堂要搵訂HEA喇,一放學就返企,同中學差唔多。宿生呢,佢地經常短褲踢拖,拎份NOTES就去上堂。空堂返宿瞓陣,換埋PE衫先去UGYM都仲得。

住宿果種方便,其實唔淨止返學快啲、可以瞓晏啲、有個地方擺野咁簡單。對你嚟講,校園可能只係課室圖書館加飯堂。對佢地嚟講,校園就似一個社區,一個小鎮,有住宅區、有上班的地方、有消閒娛樂的好去處、亦有醫療等社區設施。宿生因為具有「宿舍」這個方便就腳嘅物質優勢,對於校園空間的使用一定比走讀生好得多。我地會覺得,校園係「返工」嘅地方,屋企先係住嘅地方。對宿生黎講,校園就係住嘅地方,返屋企反而係應酬父母嘅「例行公事」呢。宿生和走讀生過的,是兩個完全不同的校園生活。

沒有宿位的逸夫同學,除了考IT TEST之外還會上幾次shaw?不用說逸夫,主要在CC上堂嘅聯合走讀生無啦啦都唔會上去百全堂(UC嘅走讀生舍堂)喇?

當書院唔再和學科有關時,學生和書院嘅薄弱連繫除左書通、獎學金之外,就只有宿舍了。少在書院地域出現或流連的走讀生,自然傾向疏離書院。

書院活動大都在晚上舉行,對於走讀生來說,參與的意欲實在不太高。如果下午沒有課堂,但你想參加夜晚的某個活動,咁你一係返屋企坐兩三個鐘再入中大,一係就在碩大的校園裡找個地方HEA大半天。相反,宿生要參加,就好似街坊參加樓下活動咁方便。當然無人強制唔比你參與,但係咁樣玩多幾日,晚晚勁夜搭車返屋企,第二朝又一早返去昨晚果個地方,除左覺得戇居外,身心都幾疲累囉。

仲有呀,宿舍裡面人多相處時間又多,好自然會建立到一個複雜龐大嘅人際網絡。宿舍裡面嘅人事物事,走讀生都唔易收到風。不過啲親愛嘅宿生,都幾鍾意將宿舍津津樂道嘅事講成係書院人盡皆知嘅事,我地走讀生就好似二等公民咁樣。部份宿生更透過院慶、宿生會之類嘅莊,把持住書院嘅學生活動。比如O-CAMP莊,有關係嘅人就可以組織起來,排拒圈外人,或者走讀生。O-CAMP嘅各個大組,通常都被不同嘅舍堂勢力壟斷。走讀生係咪完全無機會?都未必,只不過我地要花多好多體力精神去「浦頭」、拉關係囉。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.