編按:九月初,又是大家入宿的時候了。有人說過,一間大學沒有飯堂是不可接受的話,那麼性空間亦是如此。如果中大是我們生活的社區,宿舍便是發生無限生活可能的地方,包括性。今期性/別版收到兩封同學寫給未來室友的信。一攣一直,曾受的經歷不盡然相同:有人缺乏與異性獨處的空間,希望有宿舍與女伴維繫感情,卻不敢與室友溝通。亦有受制於主流性/別觀念的性小眾,在宿舍的深櫃當中掩藏自己。當中的壓迫,未知你我能否完全身同感受。


喂死仔:

估唔到今年可以同你住埋同一間房!同你識咗成年,仲要讀埋同一個major,真係好有緣!希望嚟緊有咩科一齊讀,可以part pro關照下小弟。今次寫呢封信,其實係想同你講我去年住宿的嘅經歷。同埋,大家識咗咁耐,我想同你講一個我自己嘅小秘密。不過無論如何,都請你唔好講出去。

唔知由year one ocamp識到而家,你有無發現,我同好多同系嘅男仔有啲唔同?嗯……或者咁講啦,上次落堂你哋成班人圍埋J嗰個IG女神嗰時,我好似冇乜興趣,哈哈。仲有,成班人一齊嗰時,你哋問我做咩成日掛住覆WhatsApp,係咪出咗pool,我都有啲支吾以對。不過最後,我都仍然鼓起勇氣寫呢封信畀你,係因為我記得sem 2個時,我哋reg埋同一科GE,個時你話自己唔介意有同志嘅朋友。又話自己中學個陣,好幾個死黨都係member嚟。我就諗,如果我同你come out,你係咪會接受到呢?

其實,我舊年已經住過宿。不過,我無喺宿舍come out,亦都唔敢。一來我唔知前室友會唔會接受到,廢事成年尷尷尬尬。二來,佢好似同宿生會啲莊員好熟,我擔心一傳十,十傳百,好快就會成層都知道。我試過有個師兄試過裝Grindr溝仔,點知隔離房故意用app搭佢訕,最後佢係gay呢件事搞到成層都知。後來,佢嘅同房會走去隔離房屈蛇避開佢。啲人係廁所見到佢,又會驚死比佢睇蝕咁。又會有人「擔心」我師兄「愛」上咗佢。最後,佢比人笑到quit埋宿……

經過上面嘅考慮,思前想後,我都係唔夠膽出櫃。但問題係,我都要地方拍拖架。可惜,平時我同男朋友都唔太敢喺大庭廣眾拖手,公開場合行埋啲都驚。有時想同佢搵個地方依偎親熱一吓,唔洗太理其他人目光,就唯有匿喺宿舍入面。

不過,前室友同我一樣,都好鍾意喺房到hea。有啲中大學生可以一個月唔離開校園都會生存到,而我同室友都係嗰一類學生。所以我想帶佢上嚟都好麻煩。最後,我只好試下旁敲側撃,令到前室友貼張timetable出嚟,照住前室友的上堂時間叫男朋友上嚟。不過,因為我太驚比人知道我係攣,我會問清楚前室友Tutorial、Test、上lab的時間,怕佢隨時返房。仲有仲有,我仲會問埋佢係咪堂堂都要上,驚佢professor原來請咗假,前室友會突然撞破我哋。所以,好多時候就算前室友唔喺房,我都唔夠膽約男朋友上嚟。有時就算夾到時間,我哋都會提心吊膽。

我諗,如果舊年我同前室友可以開心見誠咁傾一次,可能好好多。

終於講哂我想講嘅野。我一邊寫,一邊好緊張。唔知你睇到封信會點呢?我希望,我哋可以開心見誠討論呢樣野。就算你接受唔到都好,都請求你同我保守呢個秘密。

你細Omate


Calvin:

你好啊!好開心今年可以同你再夾宿,突然收到呢封信,你可能會覺得好唐突。可能會奇怪平時怕醜,又唔鍾意講野嘅我,點解會無啦寫封信比你。但呢封信其實係我一啲面對面難以啟齒嘅自白。希望你會耐心聽一聽。

其實,我一 直好想問:你會唔會……會唔會介意我帶人番房訓?

──我意思係我女朋友。

如果我話我帶佢上嚟訓,純粹係想同佢相處耐啲,你會唔會信?你可能會覺得平時仲相處唔夠咩?但係由於不同的原因,的確唔夠。譬如因為唔同系,我同佢喺平時上堂已經各有各痛苦,而我自己又係一啲chur系經常要上到6點幾。我同佢嘅家境都唔好,放學之後都要補習,星期六日又係補習,然後又要各自番屋企交人。平時好難先約到一餐飯,好多時只好喺10點幾嘅時候先喺中大見一見,傾下計,然後我就番宿佢番屋企。我真係好驚,好驚我地會就淡咗,想同佢有多啲獨處嘅時間。而且只有兩個人獨處同平時行街、睇戲真係好唔同,譬如可以有啲親暱啲嘅接觸、傾啲私密啲嘅計,所以我先想帶佢上宿,

其實,呢啲咁私密嘢唔係咁易開口。但係上年嘅經驗,令到我覺得如果再同你夾宿,一定要傾下。仲記得我第一次帶佢上嚟,係因為有一日補完習,佢陪我一齊由大圍搭車番中大。到咗大學站,佢話想陪多我一陣,於是我地慢慢行上知行樓。我突登放慢腳步,兜遠路。原本半個鐘的上山路,夾硬俾我行咗一個鐘。不過,路此終會行完。來到宿舍前,我地仍然唔想放手。諗咗一諗,因為未過探訪時間,我地就咁入咗去。入到房,你呆咗咁望住我地。當時我諗係咪應該介紹一下呢?好似要講啲嘢緩和下氣氛?但係我最後都冇做到,都唔知點開口先好。你又冇問啲咩,望咗一陣,就走咗出去,成晚都冇番黎。之後你話去咗夜讀室睇咗一晚書。我個心跌一跌:都我係唔好啦,好似阻住咗你訓覺。諗真,就算冇阻住你訓,有時佢沖完涼出嚟,成棟(應該)得佢一個女仔,大家都有啲尷尬。我仲要唔係帶一次半次,而你每次都好識做咁出咗去。搞到你,其實,真係好唔好意思。

我都知咁樣阻到你係我唔啱,我亦明白你有俾宿費,要你行開係好唔合理。都唔係冇諗過開房,但係一晚就已經分分鐘四五嚿水,真係唔係好俾得起。所以,我地真係好需要宿舍呢個空間。可惜嘅係,我地對呢件事,始終冇發生任何溝通。我成日都諗,如果我地可夾下時間,你唔番宿嗰陣,先帶女朋友上嚟。好過宜家,預先通知聲都冇,次次都搞到你突然要走開。你就唔方便,我就心入面唔係好舒服。

雖然明白呢啲事面對面講會好尷尬,亦都明白要有人踏出第一步。所以,我先會將自己嘅難處、尷尬和盤托出。希望你會體諒。

但係,點都好,我期待住我同你嘅宿舍生活。

KH

21-08-2016 0116

PS:你之前咪話想一齊煮蒜油意粉嘅,幾時得閒整啊?我就今個禮拜四、五都ok。


對於宿舍的性/別問題,兩封信都不約而同地指向私下的解決方法。但是,我們知道私下的溝通未必能夠解決所有的問題。例如,如果KH的室友難以接受與異性共處一室,這不是溝通便可解決。同志讀者便是面對更大的溝通障礙,因為出櫃使他們蒙受極大風險。所以我們想叩問的是,我們在溝通外,有沒有更好的方法,從制度上讓同學有一個更性/別友善的宿舍空間?

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.