訪:V
文:峰

中大校園電台是中大的校園媒體之一,並屬於中央架構,與幹事會及報社合稱「中央三莊」。今屆電台自上任以來,曾經訪問校長、採訪六四晚會、直播七一學界論壇,亦會恆常直播中大學生會代表會的會議。電台未來亦計劃開設聲音節目及開拍更多影像節目,例如探索都市傳説的「聲.鬼」、協助中大同學拍攝 MV 的「音樂之軌」等。

(內容經重新整理,以下非真實對話)

逸:台長黃雋逸、Sammi:副台長黃心怡

點解會想上電台呢支莊?

逸:首先電台係一支中央莊,所以涉獵嘅範疇都會比較廣,譬如之前有機會同新上任嘅段崇智校長做訪問,呢啲都係中央莊嘅特別之處。第二就係,電台比較多元化,以前可能淨係得聲音節目,但係近幾年都會做埋影像節目。平時做莊務可以拍自己鍾意拍嘅片,想做DJ嘅又可以開聲音節目畀自己做。

Sammi:以前中學有玩Campus TV,不過嗰陣會有好多掣肘,譬如老師會限制我哋嘅製作內容。上到嚟大學,一嚟唔會有校方嘅掣肘,二嚟會多咗好多資源,所以我哋做嘅variety可以廣好多。第二就係本身自己讀政政,政治嘅嘢好似淨係得一堆人知,但係我覺得作為香港一份子都有責任去留意,所以都想透過電台——起碼喺中大——令多啲人關心時事。

電台嘅傾莊係點㗎?

逸:同其他中央莊一樣大概有10次傾莊(一般系會、興趣莊等多數只有三四次傾莊)。每次傾莊set一個topic,包含嘅範疇都好廣。一開頭主要係討論一啲政治問題,有啲人會覺得好chur,驚咗唔敢再嚟,但作為傳媒完全冇可能避免政治,所以起碼畀我哋諗清楚,原來校園電台唔可以唔掂政治。之後嘅傾莊就有啲技術性層面嘅嘢,包括點樣剪片、點樣拍好嘅片,同埋介紹下電台嘅器材。

Sammi:上莊會講返佢哋舊年嘅經驗,然後問我哋覺得呢種做法係點?咁樣取材好唔好?中間又會希望我哋思考,我哋嘅政治立場又唔同,想拍攝嘅方法又唔同,剪輯嘅方法都想唔同嘅時候,莊員之間可以點樣磨合。而家做咗幾個月莊務,我覺得傾莊都好重要,畀我哋有個磨合嘅契機。

剪片好似要有返咁上下技術,係你地自己本身識、上網自學定係有上莊開班授徒?

逸:自己本身識少少,最後一次傾莊都有教過最基本嘅剪片。但當然淨係得基本嘢唔夠啦,自己會再上網搵教學, YouTube咁多教學影片,要自學都唔難嘅。就算唔識剪片其實都可以幫手做其他莊務,譬如好簡單識落字幕已經可以幫到手。

Sammi:剪片嘅話,有時食飯望住叻嗰幾個莊員做,其實已經學到好多手法上嘅嘢,或者點樣去剪裁更好嘅東西、點樣去取材等等。不過就算唔擅長剪片,揸機唔手震呢啲都好容易上手。其實學吓學吓就會識,都唔一定要開班授徒。

逸:可能好多人因為唔識剪片就卻步,唔敢上電台。但就算技術嘢唔叻,都仲有好多方面可以幫到手。拍一條片事前要搜集資料,訪問又要諗問題,甚至乎拍條片又要 plan吓點present先唔會偏頗,呢啲其實都好花心機。

電台最初成立嘅時候淨係得聲音節目,但係近幾年已經開拓埋影像節目。你覺得而家嘅定位仲係唔係「校園電台」?抑或係類似其他大學嘅「校園電視台」?

逸:雖然我哋到目前為止都係focus喺影像節目,但係今個月(7月)已經積極籌備緊聲音節目,招咗班想做DJ嘅同學返嚟。唔係話因為「電台」呢個名所以要開聲音節目,而係本身自己嘅莊員都有想開嘅聲音節目。如果係類似其他大學嘅校園電視台,就真係唔會做呢樣嘢。我哋想涉獵埋聲音節目,所以「電台」呢個名都係搣唔甩。

Sammi:同埋喺傾莊嗰陣,我哋都發現有莊員都想講啲冷門啲、偏門啲嘅嘢,聲音節目就可以有長啲嘅時間傾吓偈,講吓啲冇咁主流嘅topic。平時啲片搏緊hit rate嘅時候,聲音節目就可以畀小眾聽吓佢哋想聽嘅嘢。

娛樂性質嘅片吸引到好多同學去睇,相反校政或者政治節目同學就未必有興趣,你哋會點樣平衡兩者呢?

逸:我覺得都係睇條片嘅內容係咪hit中佢嘅範疇啫。我都同意校政或者政治嘢係少啲人理,可能好多人喺Facebook就咁碌過,冇好仔細去睇條片。不過我覺得就算條片唔係hit到好多人,只要有部份人真係有興趣、會認真去睇條片嘅話,都值得去做。

Sammi:當係幫中大留低一點一滴,不論係為自己又好,為中大都好。譬如最近嘅劉桂標事件,其實都反映緊大學兼任講師面對嘅問題。同埋就算同學未必好認真睇條片,淨係睇少少或者碌過望到都好過對件事完全冇認知。我覺得我哋都有責任幫中大留個紀錄。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.