文:有待改進

學生事務處除左幫大家批下奬學金、借下物資借下場、搞下intern之外,近年亦搞埋「領袖培訓計劃」,教下大家點樣組莊。據OSA嘅講法,呢個活動旨在「藉著唔同嘅講座、工作坊等等,幫助新莊領袖掌握管理團體的新技巧,擴闊視野,令學生團體可以茁壯成長,達致薪火相傳嘅效果。

唔知啲參加者去完兩節活動過後有冇覺得自己升左呢呢?小記搵左幾位不同系屬會嘅參加者,分享下佢地係當中的一啲感受。

研究生會 Poppy
「對研究生來讀簡單了一點,但是玩呼拉圈那一部份給了我少少靈感,就是在思考團體進步這個問題上,了解到內部的團體氣氛對於進步有很大的影響。不過講者的理論終歸理論,只給了concept,但是體驗較少,例子也較少,如果有時間的話,希望有進一步的案例提供。第二次的活動所講的歸檔等等滿有用,但是太停留於表層,說有什麼(發)票可以用,什麼票不可以用,整個內容有點散亂。ICAC那段片子,跟學生團體的活動是有差距的,不太合用。」

系會財政 Jason
「本身想知多啲關於領導同埋溝通嘅野,好想知多啲點樣可以有效溝通同埋講下平時溝通會常犯咩錯誤等等,同埋想知多少少關於領導嘅技巧,但係第一日嘅活動遊戲太多,都唔多related佢地所講有關leadership嘅野嘅。第二日嘅活動危機處理講得太多,點樣管盤數啊、有無方法易啲管理盤數啊呢啲都無講,有啲失望。」

書院Toast Master Euo
「第一日嘅活動還不錯,果個遊戲令我學習到,大家係點樣去思考。第二日嘅活動就比較實際。講座本身講左啲財務處理、貪污嘅資訊,學到財務處理嘅一啲知識,以前有一啲唔太在意嘅地方宜家會多加留意。」

書院走讀生舍堂 Vania
「我支莊得我一個人參加,本身想學多啲野,例如點樣宣傳啊,點樣搞活動等等。覺得第一日都幾好玩,本身諗住係去果度識下人。整日活動都ok嘅。但係希望可以講少啲講talk,每一part都叫多少少人share,因為我覺得聽人地sharing本身有好多得著呢!」

魔術學會 Daren
「點解參加?因為之前上莊話OSA啲活動參加下,同啲職員打好關係,咁第日搞活動啊借野等等都方便啲嘛。同埋佢張證書都幾吸引我地參加嫁!張證書有咩用?唔知嫁,放落CV好睇啲掛。不過呢,第一日嘅活動都只係大家一齊玩下遊戲,學到嘅野都唔多。個嘉賓Present啲野又唔知佢個重點係邊,開頭話係leadership workshop,以為有實務分享,但係又唔係喎。Powerpoint又唔知重點係邊,theory好似係佢自己作出黎咁,啲point重重覆覆,成日嘅活動同leadership都無咩關係。第二日講嘅野好多財務上嘅野都識,但係唔去聽又唔俾拎資助喎。好多野都係照讀powerpoint,而會室管理等一向自己有做開,都唔太使佢講。」

大家聽完唔知有無對呢個活動多左理解呢?呢個培訓計劃第一個活動係「領袖技巧及溝通技巧工作坊」,請幾個中大校友返黎講下啲溝通技巧咁,一開始果陣同大家跳下舞熱身,幫大家form組之後俾時間你諗組名同「形氣」(即係我地家陣成日講嘅beat,呢個係90年代嘅用語),然後同大家玩下呼拉圈,玩下數字遊戲計下分咁就去左半日啦。當然中間講少少理論——「開心的六個層面」——講者話「上莊最緊要開心,唔係上莊黎做咩呢?」,所以佢就教左呢個「開心理論」俾大家啦。

第二個活動係「團體實務理財、私隱條例及防止貪污資訊座」,小記係呢個講座上同身邊唔同嘅學生團體搭下訕先知,原來唔黎係無得拎OSA俾學生團體嘅資助嫁!咁咪即係迫人捧場?不過如果個講座嘅資訊係實用嘅話咁又無妨嘅,不過小記同咁多被訪者諗法一樣——都真係過分淺易,大家坐左係度兩個半鐘,聽埋啲中學生都應該學過嘅「五常法」、「開會的方法」、「如果寫會議記錄」等等,都咪話唔悶、悶、悶!

OSA本身搞呢壇野出黎原意係好嘅,等未上過莊嘅莘莘學子多個渠道知道下上莊「秘訣」,不過似乎無咩武林秘笈俾大家學到用黎打大佬(應付莊務),頂多只係少少養生之道(起碼唔犯法)而已。黎緊呢個計劃仲有5個活動未舉行,希望佢地可以盡快改善,滿足同學「迫切嘅需要」啦!

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.