archery01文:路邊社
好實習(internship)疲於奔命,寫份靚靚CV(1)廣發到各大公司當然唔少得,如果幸運得到其中一兩間回覆,先是要去做個aptitude test(2)、加個筆試、再失驚無神送你一個phone interview,有幸去third-in(3)的話,就更要好好準備,以擊倒同場的對手,獲得心儀的實習機會。活脫脫就是一幕幕真人版的《血拚》。為intern勞心勞力,最後不過兩個目的:學野和搵份好工。究竟哪些intern 學到野?哪些又會對你的仕途有幫助?

選擇一:在大公司混噩度日

有人可能會覺得大公司的人力資源管理會比較好,理論上會充實D卦。不過路邊社聽過好多喺大公司做intern嘅都係混噩度日,影印、入data、跟人周圍走下,咁又一個月啦!有人試過喺AIA返一個月工,剩係認認真真做過一個鐘野。路邊社個中學同學喺香港intern大戶HSBC做過一排,咪又係日日睇資料!

雖然大公司好似無咩野比到你做,但大家對佢趨之若鶩又唔係無原因嘅。話曬寫CV嘅時候,可以寫自己喺大公司做過(即使只係intern),都稱高一線啦!橫掂大家又唔會知你實際做過D咩,只要你觀察多D個部門做咩,不論寫喺CV入面嘅job description,定interview比人問起,都答得有板有眼啦!

選擇二:在細公司做廉價勞工

大公司無野你做,學唔到野,咁細公司又如何呢?路邊社嘅消息來源話比我知:「喺細公司做,原來可以好Q多野做。」雖則D人成日話,你入去間公司做intern,間公司仲要搵人教你野,唔好嫌三嫌四啦!不過其實佢教識你一次,你就可以不斷幫佢做架啦!所以神奇地,我消息來源做野嘅會計公司成功維持一個十分具效率的人力結構:全公司除老闆外,只有一個full-time,另外五個職員全部都係仲讀緊書嘅part-time同intern。學唔學到野?實學到。人工?唔計較得咁多架啦!

滿了一半的(屎)水

如果充滿正能量地去審視internship,日日睇資料的過程又未嘗不是一種學習;苦悶的上班日子就是讓你提早認識社會;人工低不過是因為你無經驗,人地教你野,唔問你收學費已經偷笑……阿Q(4)嘅說話,我地可以講很多,可是如果不是要為了我們的仕途、為了向未來老闆解釋我們暑假在做甚麼,難道我們找不到一個比日日睇資料更有效率的學習方法、找不到比了解工作環境更有意義的目標嗎?To be or not to be?真正的兩難不是入大公司定細公司,而是甘心喝下面前這半杯屎水,還是眼看著自己落後、自絕於高薪厚祿的職位。

(1)亦即resume,履歷表。對公司來說,就是你的人生成績表。
(2)能力傾向測驗。通過將你量化成數十種能力指標上的數字,以預測你日後的工作表現。
(3)第三次interview。斷估都係Final Round啦掛。
(4)同上文另一個Q字意思不同,阿Q為魯迅作品《阿Q正傳》裡的人物。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.