Joel Coen: The Big Lebowski
1998/英語
主演︰Jeff Bridges-; Julian Moore, Steve Buscemi
 
文︰F.A
精華︰係人都知道高安兄弟的作品,劇情不易複述。一黎對白太堅,二黎對白太泡沫,三黎敘事方法太刁鑽,四黎主題太恢宏。Okay,好多藉口,你想點講都得,101 Excuses of Not Able To Recap a Coen Brothers' Story。
 
九十年代︰重溫上世紀末的《The Big Lebowski》,網路上見到無數影迷對Jeff Bridges 與John Goodman 的狂迷、讚賞、妒恨,一時之間,空氣好像不一樣。Okay,不複述劇情,只提及作品的瑣碎、九十年代在我們青春期懸置的快意的出路。一旦我講唔清楚點解,或你唔想聽,No Big Deal。
 
The Big Lebowski︰九六年的《Fargo》節奏好似好慢,冰天雪地的明尼蘇達州經歷一百年來第二暖的冬天,但仍舊係冰天雪地。McDormand負責緝兇,冇話倒瀉籮蟹;佢老公John Lynch退役負責畫畫,贏左的獎品就係……作品成為郵票圖案,進入我們平凡的生活。你以為咁凍,每間屋距離咁遠,又見血,主題仲唔係現代人的疏離?Okay,兩年後高安兄弟回到大城市洛杉磯,The City of Angels,更offbeat 更互不關心,而且,更輕巧。馬上知道有幾《Fargo》的社群有幾closely knitted。
 
信念︰如果畫畫的Lynch 是慢工出細貨,那麼John Goodman 強調週六是安息日、死都唔打保齡,則至少是愚蠢與空洞了。但那究竟是認真的。安息日,唔打保齡,唔聽電話,唔渣車。你咪理我個藉口係乜,總之就唔做,至高無上的原則感,全無內容的理由。
 
一九九零年︰電視播出老布殊解釋點解要伐伊的畫面。Draw the Line? Jeff Bridges 未聽就知佢吹水,睬你都有味。
 
地毯︰That rug really tied the room together,Jeff Bridges 如是說。為了重新得到一張襯番靚晒全間房的地毯,佢不惜啟動一個故事。
 
Jesus︰三個主角是業餘保齡球聯賽的選手。Bridges是社會寄生蟲,唔做野等運到。Goodman是越戰退伍軍人,做人就是為了燥底與發洩燥底。Buscemi永遠俾Goodman叫佢收聲,但碌齡勁準。他們的對手之一?一個著緊身紫色戰衣的發姣鬍鬚仔,一個會舔下個保齡先碌的運動員。他的名字就是,Jesus。
 
恐嚇︰方法一,尿尿在你的地毯上。方法二,趁你在浴缸裡沖緊涼,把小動物掉進去浴缸咬你。方法三,先把腳趾甲塗上人質愛用的顏色,然後把自己腳趾剪下來寄給你。
博同情︰步驟一,強調自己是Strong Man,做左幾多改變世界的事。步驟二,喊。步驟三,大叫兩句,「Strong men also cry-; strong men also cry」。
 
Get a Job!︰點解The Big Lebowski 會鬼煞咁嘈叫 Jeff Bridges搵工呢?因為佢駛做有水吹囉。心虛囉。
 
White Russians︰每個人心裡面都有一枝益力多,White Russians就是Bridges 去到邊飲到邊的益力多。一份伏特加,一份咖啡,一份牛奶。睇到你覺得唔做野的人原來有品味一點!
 
粗口精華版︰The Big Lebowski – F_cking Short Version – http://hk.youtube.com/watch?v=RqtgfjkB6Pg,一場電影媽黎媽去,兩百幾次,平均每分鐘兩至三次。
問題︰點解 Jeff Bridges 讀完大學又咁醒會成為一代懶精?點解導演咁抬舉一個懶精?點解Julian Moore要搵個懶精借種?點至算係好爸爸?點解人生要有意義?點解 The Big Lebowski要咁勤力咁去吹佢自己有幾勤力?點解佢自已唔 Get a Job?
 
The Big Lebowski︰人類的風浪,全靠我們個個靠嚇,眾志成城,人為地吹出來。最後,Buscemi 死左,連敘事者都有點可惜。但都冇乜大不了。Bridges 同 Goodman繼續打波。大時代,大保齡,大導演,閒話家常;Get a Job?多餘啦。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.