Active Image

乜都得小小,像這篇影評

——《德洲電鋸殺人狂︰成魔之路》

文︰阿邊個

經典與垃圾之間的space

《德州電鋸殺人狂》(The Texas Chain Saw Massacre)是獨立電影史上的經典,一九七四年出品。我太年輕,沒有看過。但被認為是美國cult片重鎮。故事並唔係真人真事的。但靈感啟發自美國五十年代中的變態殺手 Ed Gein。

零三年有人翻拍,名字也叫《德州電鋸殺人狂》(The Texas Chainsaw Massacre),英文原名只差一個space,在「chain」和「saw」中間。搵左七四年版的導演做監製,攝影都係七四年原班人馬,但係導演就轉左個 MTV 導演。觀眾反應當然普通過七四年果齣好多啦。我也沒有看過,甚至唔記得香港有冇上過。

今次《成魔之路》則是零三年翻拍版的前傳。導演極之後生,得三十歲。七四年佢仲未出世。

情節︰悶中帶悶

作為前傳,今次的情節可謂格外無聊。因為我地都知道個結局嘛。兩個被召入伍的年青人,加上他們各自的女友,打算在打仗前再埋齋玩多次,於是四人駕車橫越德洲的無人小鎮。結局當然是給主角「皮面人」(leatherface)隊瓜晒啦。過程血肉橫飛,諸如此類啦。總之就係「年青人」+「想玩」+「皮面人」=「血」。係呢個位置度作為前傳實在十分冇想像力。你睇下《無間道二》的忠奸黑白大逆轉幾咁勁先得假。

傳奇的起點︰激進家族

《成魔之路》的宣傳金句係︰「Every Legend has a Beginning。」就皮面人的beginning呢方面黎講,它是合格的。

據CentralHorror.com影評人稱,零三年的版本最令人難以接受的地方是︰它竟為皮面人安置了一個受傷的童年,童年受傷,於是大個仔要報復。俗到癲。

今次前傳,似乎可以輕度 refute 呢樣野。因為今次描述埋皮面人的出生,原來佢係野仔,俾一個食人家族師奶收養,咁所以成為殺人魔王。我意思係,今次,個導演好明顯更想強調︰個食人家族影響佢多過童年陰影觸發佢啦。呢個食人家族似乎是好勁的。女主角一問︰「你地係咪同近親交配,而唔係同自己鍾意的人做的呢?」嘩,戰線不止在應唔應該去越南,還在亂倫的正當性。而且,必要留意的是,食人家族只係癲。你唔會見到導演描述到佢地特別人渣。

恐佈︰唔恐佈

其實,所謂恐佈片的恐佈,通常都再分血腥、驚慄同暴力。咁呢齣《成魔之路》,就可以話完全唔驚慄。因為佢裏面的「驚慄」只係用重力的聲音。情節一d 懸念都冇。

血腥︰等出dvd啦

至於血腥都只係普普通通。相對於真人真事的Ed Gein情節,可謂小兒科。Ed Gein 據稱是殺了一些人(數量唔知),又掘起一些中年女人的屍體,然係用她們的乳頭製作皮帶,頭蓋骨製成湯碗,咀唇製成頸鏈之類。唯一同Ed Gein 一樣的是《成魔之路》中的皮面人,在?開靚仔男主角一後,順便界埋佢塊面出黎,做mask,貼上自己度。可見皮面人其實要自尊多過要人條命。真係唔慌唔係「界仔」喇。不過當年Ed Gein 的mask是否為了好樣就唔係咁知。總之就係No Pain-; No Gein啦。

暴力︰反客為主

至於暴力鏡頭,都幾好,有兩野都幾夠暴力。第一野就係後來被人界走塊面的男主角一為了逃生,不惜將一張檯夾向皮面人家族的tea lady 度。該位 tea lady重逾三百磅,由其中一個最面擅的荷里活甘草Kathy Lamkin飾演,都咪話唔驚佢爆。第二個鏡就係男主角二為了報復皮面人叔叔,食人家族的大腦假警長凱特(Ermy飾演),就打鑊佢。將佢,一個五十歲的阿伯,個頭,係咁大大力撖落個石屎地度,十幾廿下。

真正有趣的地方是,兩個鏡頭的暴力行使者,都係年青人而唔係皮面人家族囉。同埋,受害的肥茶女與假警長被害之後都再冇出過場,但零三年的正傳版本仲有佢地,冇死到。對於係咪蓄意refute正傳呢點,導演扮晒野,留左條尾巴。

動物與人

好喇,臨尾,又係時候講兩句道理。《成魔之路》最有味道的道理辯論就係假警長的老吹。

佢吩咐皮面人︰「血還血,肉還肉,分清楚。」又同男主角一話︰「細個老豆教,一個好的農夫,要令到d牲畜乾淨d。」係呢度,其實inspire左一個得意的地方︰就係所有佔盡道德高地去高呼動物權益的人,佢地所講的讓動物擁有人的權益,同假警長的態度,待人如待動物,其實都不過一銀兩面姐。係咪?有人會覺得,弱肉強食,人難免要一定程度上欺凌別的物種,前者的想法未免一廂情願,甚至虛偽;不過,面對夠晒激進的後者,我/你咪又接受唔到!

最最最後,有人批評對皮面人的描寫是太少了,都唔進人到佢內心講佢點解成魔。但我又好似覺得,今次皮面人的演出是很好的,既subtle,又有智慧。佢作為一個alien,是我地唔應該、也沒有能力明白佢真正的心理、真正的成魔之路的。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.