受訪者:Timothy、言仔、鍾穎、Johnny
文:南書

一群以一年級生為主的同學,眼見黑心企業星巴克進入中大,短時內組成反星巴克行動,組織論據及行動,希望說服善衡同學,合力將星巴克掃出中大。

為什麼會組織/參與行動?
Johnny指,「細細個就已經聽過星巴克啲仆街野,一毫子都冇落過星巴克袋啊。」而隨著一家經常光顧的小型咖啡店因捱不了貴租而倒閉,開始思考消費倫理的成員鍾穎,表示香港的營商環境已不利非大型連鎖的商舖,大學內的店鋪餐廳不須被商業因素主導,實在不需要助紂為虐。言仔則說:「揀中大就係因為感覺有人文氣息,同其他大學唔同,簡直係世外桃源。我唔想一個咁好嘅社區俾無良企業污染左!」

有不少善衡同學認為行動滋擾(sip紙、洗樓)及激進(血染行動),你們如何回應?
Johnny說,「唉,真係要向同學仔講聲:打擾晒,唔好意思。希望佢地理解到,我地洗樓真係逼不得已。同善衡學生會相比,我地宣傳力度極不對等,根本搵唔到機會同善衡同學溝通」。亦因苦無渠道表達意見,為引起同學關注言論,才在派發「反星巴黑紀錄」同時,進行「血染星巴克」之行為藝術。鍾穎指,「其實我地無誇張到,飲starbucks同飲農民啲血有咩分別啊?我地唔係淨係嘩眾取寵,係有野想同同學表達。同埋,其實啲「血」甜到嘔,做行為藝術嘅幾位同學仲要事先排練幾次,佢地做完之後話,個口麻痺左一日,食咩都無味。」

對投票結果有何看法?
反星巴克行動成員都表示,議案獲通過,是意料之中,「我地理解同學意向,但係,見到中大最後把守唔住,好失落,好傷心。」言仔認為行動組宣傳渠道極少,同學多數只接收到善衡學生會的資訊,並且因抗爭行動而對其反感,拒絕與行動組溝通。沒有與善衡同學正面接觸的機會討論的機會,讓同學了解行動及理據。

外間很容易把反星巴克行動與中大學生會連上等號,行動有否因要顧慮兩書院關係而受限制?
Timothy澄清,中大學生會幹事會、學生報只是支援,而不直接等於行動組。「顧慮一定有,寫文章果時,用每一隻字都要諗過度過,好怕觸動善衡同學情緒,令佢地因為討厭我地而投支持票。」Johnny表示善衡學生會態度很奇怪,「其實有好多彎可以轉,比如中大學生會見善衡學生會第一次發嘅聲明有不實之處,中大學生會曾經去信,希望佢哋澄清返,唔好因為不實聲明令兩個學生會發生誤會。但佢地改完都仲係失實,更啄住中大學生會唔放。」言仔即表現無奈地說,「很多嘢我地控制唔到。明明,明明只係想批評星巴克,唔知點解就俾人話我地針對書院。成個過程,對立氣氛好濃烈,根本就無討論空間!」

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.