文:言仔,毛

(筆者按:呢幾日喺碼頭支持工人,同唔少工友傾過計之後,整理成訪問嘅形式比大家對罷工工人嘅狀況有更深了解。)

受訪者:表叔(化名)

問:

你喺碼頭係做咩崗位?

表叔:

我喺船上面做水上姑爺(於船上用鐵筋固定貨櫃的工人)。話就話番廿四個鐘,但其實好多時候都要番夠四十八個鐘,有時甚至加班加到連踩七十二個鐘添!打風嘅話,仲要留係碼頭成五日!事關打風啲貨櫃易跌,要有人紮好,keep住海上面嘅行船流量之餘海上嘅交通又好混亂,結果要更加長嘅時間先做得完。

問:

你當初點入行㗎?

表叔:

當年朋友介紹我。宜家呢行真係青黃不接喇,啲後生根本做唔嚟呢啲咁辛苦嘅工,做幾日就唔會再番,好多我地呢啲工人都係靠朋友介紹先會做咋。

問:

你平時個番工情況係點?

表叔:

咪日曬雨淋都要做囉!啲貨櫃一定要係指定時間紮好㗎!好似啲細船(意

有數百個貨櫃的貨櫃船),一定要喺八個鐘紮結好,一個鐘要紮成六七十個櫃㗎!如果紮唔曬嘅話連飯都無得食!平時十一點半派飯,我多數要三點先有時間開餐!天氣熱嗰陣又無瓦遮頭,周不時都會有人中暑;大風大雨,傷風感冒都成日有,啲貨櫃仲好容易跌落黎,搞到有人命傷亡!「揸塔」(操控船旁塔機幫船隻上落貨櫃)工友都唔好得去邊,喺部機上面又難去廁所,好多時候大小二便都喺機入面解決。我地食飯,多數係判頭喺十一點到特定地方放低飯盒俾工人攞;到左食飯時候,佢地又未做曬啲野,到做完要喺部機落黎攞飯食時,啲飯好多時都比人攞曬,結果都係要去公司can比二三十蚊買飯食。

問:

咁多唔多工傷?

表叔:

梗係多啦!爆手指、扭傷呢啲成日發生,但好多時我地都唔敢告假,要有醫生紙證明需要4日休假療養,公司先會計工傷。我好多時都頂硬上算。唔止咁,喺碼頭入面啲貨櫃車只係一件工具,唔需要牌照去揸,碼頭入面都無紅綠燈呢啲交通安全措施,喺貨櫃之間穿插交通黑點咁多,好容易就炒車!

[筆者按:其實做紮結仲會導致更多嘅長期勞損,好似老花(長期被射燈照住雙眼)、肌肉勞損(體力透支),甚至有患癌症嘅風險(長期吸入碼頭嘅廢氣)]

問:

咁長工時,會唔會影響你同你家人嘅關係呢?

表叔:

梗係會啦!平時工時咁長,根本想見都無得見,加上日日做野做到咁攰,一番到屋企就瞓,完全無時間陪屋企人,我個仔想同我去睇戲我都陪唔到去;做呢行有覺好瞓已經好好,好多工友都索性唔去識女仔算。唔單止咁啊,人地初一初二初三有雙糧,我地無,仲係要做成日,同親戚關係都唔好。有時係會約朋友去bbq嘅,但大家工作時間都長,仲要廿四小時on call,要約都好難約。

問:

咁點解要罷工?

表叔:

本來都諗住忍左去算,話曬都係家庭財政支柱,都唔想屋企有負擔,但判頭啲說話實在太難聽。有次佢同我地講:「你地咪唔好撈囉!大把人等住做啊!」呢句野激到十幾個船上面嘅工人即刻停曬手。之前我地有試過同外判公司傾加人工㗎,結果傾左幾年,加得你幾蚊,一個沙士(非典型肺炎)就扣我地成舊水人工,話咩財政困難,大家要同舟共濟!

問:

你嘅家人點睇你罷工呢?

表叔:

佢地都好支持,都知我平時做野有幾辛苦,希望可以爭取到合理嘅人工。其實都唔想佢地擔心,有邊個唔想顧家?

問:

罷工過程你心情係點?

表叔:

哈哈,平時做野咁辛苦,宜家可以同朋友吹下水,鋤下弟,有野食有被蓋,好過平時好多!總之希望爭取成功。根本個外判制度都唔人道嘅!判頭喺一層層管理度從中獲利,工人就剩番少少;唔止我地,出邊啲外判工人,好似清潔工嗰啲都一樣咁慘!我地咁做唔止為自己,仲為左成個碼頭業㗎!希望出面嘅市民可以知道我地嘅工作環境有幾慘!有好多工友都去左考其他牌,預左之後無左份工。今次真係盡地一鋪,為左將來其他人入行會有更合理嘅待遇!

 

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.