校長續約 與我何干?

文:雷丁

 

(以下對話純屬虛構,如有雷同,咪雷同囉)

 

甲:喂,前幾日收到email話沈祖堯個約就黎到期,準備續約囉喎,希望佢可以續到約啦,又親民又可愛>///<

 

乙:我都收到啊!佢著重人文精神,搞博群,舉辦咁多講座,真係為我地中大爭光!佢上次好似仲獲選為香港最受歡迎校長添!

 

甲:係呀!喂,封email寫話呢段時間要收集下啲意見去決定續唔續約比沈祖堯喎,不如我地都寫下囉!

 

乙:都好,點寫過去?係咪就咁reply呢個email跟住話沈祖堯好好人就得?

 

甲:我估係掛,話說呢封信邊個send架…咦?乜原來中大校董會主席係鄭海泉咩?

 

乙:鄭海泉[1]邊個黎架?佢唔係搞銀行架咩?校董會又咩黎?

 

甲:我都唔係好知邊個係鄭海泉…校董會好似係負責選校長出黎架[2]。

 

乙:咁我地有無辦法幫下沈祖堯?我真係好想佢可以繼續做喎…就咁寫信過去夠架啦?

 

甲:我Google下先。呢度話中大校長淨係由一個咩校長遴選委員會選出,裡面好似全部都係校董會啲人黎架喎…

 

乙:咁校董會有啲咩人?有無我地份?

 

甲:我睇睇先。有鄭海泉啦,沈祖堯啦…呃…呢啲咩人黎…仲有張宇人?李慧琼?!搞錯!原來就係呢班人選校長出黎[3]?

 

乙:吓?咁即係我地完全無份架?得嗰幾個人選出黎,校長認受性咪仲低過六八狗?咁樣唔得架喎!

 

甲:之前學生會好似有抗議過啲咩學生校董既野?咁好似都應該要抗議下喎。

 

乙:唉,無曬心機,好彩今次選到個沈祖堯出黎姐,下次點算?咪住,你講起學生會,上年學生報係咪報過話咩沈祖堯逼遷工友[4]?

 

甲:應該唔係沈祖堯想既…佢講咁多人文精神應該唔會要逼遷工友既。

 

乙:又係,校董會裡面咁多人,沈祖堯又唔可能一個人話曬事既。

 

甲:哇_!夠鐘要上堂,走先拜拜。

 

乙:喂我都要,等埋!

 

 

[1]:鄭海泉是香港銀行家,曾任香港上海滙豐銀行亞太區主席。

[2]:校董會掌握整個大學的財政,並為中大最高決策行政機構,職能包括遴選校長、審議財政報告以及通過大學政策。

[3]:並不是所有委員都有權選校長,上次的遴選委員會成員包括當時校董會主席鄭維健、成員陸觀豪、梁定邦、劉世鏞以及3名教務會成員。

[4]:見《職工宿舍與逼遷事件概述》中大學生報2012年12月號。

 

 

和聲書院報警事件

文:和諧的報警撚

 

1月中,警方進入和聲書院,帶走了一名Year 2男生協助調查。據一名知情同學所說,事緣是9月中,有學生於和聲書院辦公室門外貼上中大學生報9月號內的一篇文章「和聲柒事回顧」,以表示對院方的不滿,其後院方發現該處附近的閉路電視被拆毀,於是報警。

 

在1月22日的宿舍諮詢大會上,宿監榮本道教授指:「當時呢,我決定報警嘅。」並稱是因為擔心破壞閉路電視的行為是由外來人士所做,危及宿舍安全,所以才決定報警。

 

 

錢銀現實,責任?廢物 —— 中文系CHLT課程

文:中文系鹵味

 

話說中文系於2013年7月份突然向各學系宣佈,2013-2014學年過後不會再開辦舊學制的CHLT課程(大部分舊學制學生必須修讀1個CHLT課程才能畢業),「提醒」同學盡快報讀,但Reg科及Add/drop期過後,還有不少同學Reg不到CHLT。

 

話之你,Cut左先講

 

中文系決定停辦課程之前,理應已經安排好所有同學的修讀安排,肯定不會影響同學畢業才作出決定。到了最後一個學期,CHLT所開的名額,竟然仍然少於需要修讀的人數,單就Reg科當日,舊學制CHLT必修課程已經爆滿,不少同學表示連Waitlist也進不了。難道中文系不知道有多少同學未修讀CHLT嗎?這樣不顧同學死活,話Cut就Cut,是十分不負責任的做法。

 

CHLT大曬,Major都要行開

 

由於Year 3較早reg科的關係,以往不少同學選擇Y3才修讀語文科,希望可以揀選自己最有興趣的科目。相信不少舊制學生Y1時都打算將來才讀CHLT,反正有3年時間,但在Y1暑假就毫無預兆地被告知只剩一年時間,完全打亂了同學的計劃。

 

再者,原本舊制CHLT是有不同選擇給同學的,以社會科學院為例,一直以「口語溝通」和「創意寫作」最受歡迎。但是,中文系由2013年sem1開始已經不再開辦「口語溝通」和「創意寫作」,剩下「基礎中文」、「商用中文」及「專業中文」,3科內容大同小異。不只強迫同學於今年內倉卒修讀,連充分選擇都不願提供。

 

同時,提供的課程全數集中於兩個時段,嚴重影響同學的學業規劃,假設Major有一個每隔幾年才開一次的課剛好在CHLT的時間,同學原本可以今年先讀Major,下年才讀每年都開的CHLT,現在卻被逼放棄。

 

資源VS責任

 

中文系停辦課程無疑是出於資源考慮,不願意多投放一年資源到最後一屆舊制學生身上,因此才提早一年停辦,把商業邏輯放在教育事業上,不願履行責任。即使只剩下一個學生需要讀CHLT才能畢業,中文系在責任上都必須處理。因為不讀而Defer是同學自己的事,但起碼還可以讀。中文系從來沒有公開向同學解釋將會如何處理未能如期修讀CHLT的同學,大概是要製造不能畢業的恐慌,嚇得所有同學於今年內讀完。

 

未讀CHLT的你、可能會Fail的你,恭喜!理論上(在中文系公開宣佈明年加開之前),你已經無法畢業了(Defer都無用),信不信由你。

 

 

中國研究服務中心簡介

文:韓冬昇

 

1月8日至11日,中國研究服務中心舉辦了第十屆的國際研究生「當代中國」研討班。這研討班旨在推廣當代中國研究,鼓勵國內外研究中國的學者交流。這研究班除了發表一系列學術研究,更舉辦了共三場沙龍。這些講座的題目及範圍並沒有中心要旨,有政策分析、歷史解讀和電影工作放映及介紹。雖則如此,但亦確實讓難以接觸中國資訊的中大提供了新的窗口。

 

話說回來,中國研究服務中心其實是中國文化研究所的一部分,旨在促進各方對中國大陸的了解。中心的地址為田家炳樓的8樓,內有不少有關內地資訊的藏書、期刊、報紙,甚至是紀錄片,供人查閱(但卻不能外借)。雖然中心的館藏頗為豐富,但是卻不是供本科生自由出入。本科生需要填妥表格,請教職員簽名作實,方可內進。此規定,確是有點多餘。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.