文:早洩 

做學生代表有咩用?

有咩用?你咪以為中大不嬲都黑箱作業,我地就任人魚肉。其實係過去曾經有不少學生代表在各個諮詢委員會不斷發聲,監察委員會,使我地或工友既利益不受校方侵害。學生代表有權知道委員會預想推行的措施,並且為同學發表意見,亦可以將校方的資料透露俾不同渠道,就好似我地學生報,將一D同學有權知既嘢傳播出去。無錯!學生代表係同學既線人,將校方消息收集番黎並且將一D會損害同學同工友利益既決策爆出黎。

學生代表一個都不能少

做圖書館讀書小組既學生代表,就經歷過烽火台事件。呢位學生代表,就係喺開會個陣,知道圖書館將會擴建既提案。礙於篇幅所限,不能詳細表述。重點係:有學生代表先有機會知道校方既新措施,即使佢地想卸膊都無機。就好似劉遵義喺零八年十一月十八日聲稱「學生代表在圖書館小組會議上亦沒有表示異議」,好明顯係講大話。因為嗰名學生代表表示,曾經兩次問校方會唔會公開諮詢,更有會議紀錄作證。換言之,如果我地無學生代表,校方就可以為所欲為,bypass向同學諮詢的過程,從而使其奸計得逞。所以有學生代表係一件至關重要既事。

做人一定要大聲,做學生代表都係

淨係有學生代表都唔夠,做學生代表一定要為同學和工友發聲。你咪以為淨係喺個諮詢委員會度得個坐字;或者以為諮詢啫,都無實權,做唔到嘢,咁就大錯特錯喇。

做過校園學生交通服務諮詢小組(下稱交諮)既學生代表,就講過一件幾富趣味而又有啟發性既事件。話說以前(而家都可能係)成日開空車,唔載人,浪費資源。學生代表有見及此,就喺交諮提出呢個問題。與會既交通組人員否認有咁既事,個學生代表火都嚟,就直接請交通組人員落校巴站睇下實際情況。結果當然係交通組理虧,當堂無地自容。之後空車情況果然有所改善。

其實大聲背後有理據支持,唔係無理取鬧。但需知唔係你有理人地就受你,d高層坐喺office太耐與世隔絕,又或者坐住諗唔到嘢,明明有問題當無問題,或者對人地問出既意見不瞅不睬。做學生代表有時會火滾,尤其是見到d大腦便秘既校方人員。但只要據理力爭,原來無可能既事都可以成真。

每個諮詢委員會都有唔同職能,以下筆者就簡介其他諮詢委員會。

1. 范克廉樓膳堂管理委員會
膳委主要就係睇番d canteen加價情況、菜單等等。比較有趣的是你可以向膳委提下改菜單,將你中意既菜式加落去,例如coffee corn多左炒蛋好似都係膳委度搞。最近亦曾經諮詢過canteen職員薪酬,抗議低過最低工資等等。

2. 師生中心服務單位管理委員會
呢個委員會非常重要,原因係佢負責所有喺范克廉、Fulton、李慧珍既商業單位,好似銀行、百佳、女工、髮廊、書店等。佢會傾同邊間簽約,女工的存亡亦係由呢個委員會主宰。

點樣先可以做學生代表?

其實想做學生代表好簡單,只要你睇實mass-mail,喺三月就會有學生會通知話招請學生代表。到時只要填表,講下你既抱負等等。又或者中大個網頁,都有所有諮詢委員會既職責講解。如果你有heart有火有不滿,對校政有睇法,又唔介意花少少時間,就為你同你既同學去馬做學生代表啦!

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.