訪問及整理:笑希嬉

孖住上莊
被訪者:Sherry/聯合/文研/二年級

訪問前知道Sherry只去了一個學會(系會)的迎新活動,最後亦當上了系會的主席。於是乎,十分好奇她為什麼這麼一心一意要上系莊,也不先參加別的學會的迎新活動了解一下。訪問開始,才發現原來這不過是一個美麗的誤會:我係Asso入黎,所以一入黎就是Year 2,最初其實想專心讀書,無打算上莊,甚至連細O都無去。不過後來我地系的人超好,我無去O-Camp都比我加入其中一組。現在上系會很大部份都係因為組媽係上上莊‧佢分享到好似好享受咁,搞到我自己都想試下做。我們組有四個人上了系會,應該好大原因都是聽了組媽的分享。(問:其實佢分享了甚麼?)佢話上系會唔會太忙、而且可以增進同Prof、同學的關係。(問:那你是一直沒有想過上其他莊?)我最初有想過參加劇社的casting,因為我中學有玩開drama,亦很喜歡在舞台上表演。但因為現在是P(主席),所以責任重大,應該唔會參加了。

(問:有無想過唔做P,做其他更輕鬆的位置?)我有諗過架。我同另一個同學好熟,同佢part住上莊。當時我地有傾過,如果大家一起做一些較輕鬆的post,就會一起去上UC天文學會。當然,後來一個做了P,一個做了VP,並肩作戰,就無實行呢個計劃了。(問:點解會想上UC天文學會?)想上UC天文學會,同想上系會唔同,唔係真係想上支莊,而係貪佢唔多野做,又可以加書院的contribution分。這樣就可以唔駛做FYP,由參加 exchange program替代。

-------------------------------------------------------
「不理性」的上莊
被訪者:Kristo/和聲/政政/一年級

找Kristo訪問,是因為知道佢對好多學會都有興趣──政政辯論隊、U-Rounders、AIESEC、英語辯論隊、中大學生報……要如何決定應該上哪一支莊的經驗,應該十分值得同學參考:我自己考慮上咩莊會先考慮究竟果個學會是否符合我的性格和價值、我又可以從中學到咩野?當然,工作量多寡亦十分重要。(問:那你如何收集不同學會的資訊,你參加的學會介紹/迎新活動多嗎?)我只去了AIESEC touch和你們學生報的O-camp。但除此以外,我還會儘量跟我有興趣的學會的成員接觸,例如我就打了給英辯主席查詢。我覺得要問清楚除了宣傳資料中的活動外,還會有甚麼日常工作?亦要想清楚究竟上果個學會,可以學到咩。

(問:是否有人在你上莊的決定上,比較影響到你?)其他人的想法不會影響到我。因為畢竟每個人的興趣和需要都不同,我唔想單純聽其他人的一面之辭,就認定某一些莊是「好莊」、另一些是「Chur莊」……(問:但這跟你先前頭形容的情況不同,你上U-Rounders真的沒有情感因素考慮在內?)老實講,如果我是一個完全理性的人,我就不會上U-Rounders,我承認有70%係因為我自五月開始幫手搞活動,開始有情感上的牽繫,我喜歡呢度既人和氣氛。如果唔係,我應該會選擇其他學到更多東西、接觸到更多我關心的東西的學會。另外30%,應該先係自身一些比較理性的計算,例如可以參加Roundtable搞的mentorship program、活動等。

----------------------------------------------------------
改變主意,不會上莊
被訪者:Tiffany/晨興/法律/一年級

剛一坐下,Tiffany 就跟我們解釋,其實佢改變了主意,不會上莊,問是否還適合進行訪問。我們當然無問題。於是,為何上莊?又為何不上莊?Tiffany跟我們娓娓道來:

我在書院已經有一班很熟的朋友,所以在系內就相對摺。當初打算上法律系系會,最主要是想認識多些同自己學科相關的東西,「可以話,係想攞野rather than俾野。」(問:那為何改變主意?)後來同組爸媽食飯,他們分享了他們覺得上莊可以是怎麼的一回事。我自己後來再想清楚,亦覺得現時Law Soc 同我想像中有出入,他們十分在意聯誼,但其實太對內,我上莊都未必學到野。

(問:既然對Law Soc有意見,為何不入去改革?)我亦覺得如果要上就應該要搞好佢,但這樣一來,工作量就會好重。現在我不論教會的朋友、住宿的朋友、甚至同父母的關係都好似唔係好keep到,而我覺得這些東西都比上莊重要。(問:有無同學挽留你?)無,因為Law Soc係逐個人選入去,競爭很大,好少話會一齊上。係選完之後,大家先會再傾點搞支莊(問:Law Soc沒有傾莊之類的場合讓你們之間就未來點搞Law Soc交流?)有搞meeting/sharing session,會有老鬼分享他們的想法。但應該沒有甚麼平台讓準莊員之間自己傾。(問:會否覺得老鬼們的分享,會令你們跟左佢果套?)或者都會,因為我們始終無經驗,如果唔係有組爸媽同我傾,我都唔會諗到支莊可以有另外的做法。

(問:現在你決定了甚麼莊都不上?)唔。(問:但身邊其實會否有壓力,覺得大一應該要上莊。)都會架,大學五件事。因為今年唔上,之後就更未必會上。

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.