秘密
總編輯︰林慧嫻

我地莊期情色版做得頹,唔知選民/讀者點諗……係,又係我地衰,前排同莊員講過不如搞讀者會,最後不了了之。參選果陣熱情滿溢,當選後有不少頹位。諗起呢個時空嘅代議士,唔知有幾多個好似我咁?人,唉。

講個秘密你知:想當初,我非常落力拉票。好記得有晚響shaw校巴站,有個女仔行埋黎好認真問我:「點解要做情色版?」我答左政綱寫嘅野,可能見我答得核突,隔籬莊有人幫我補多幾句。個女仔走左之後我就話:「其實我未真切感受到做情色嘅必要。」一開始我就話不如唔好做情色版,但最後佢都係繼續存在,而且係具有正當性地存在。

開初我無掂情色版,因為無乜經驗又視之為禁忌。後尾feel到呢種性禁忌尤其對女仔造成壓力,好多女仔睇過AV又唔敢認自己睇過,就連拎包M巾出黎都極之忌諱。我知仲有其他群體受害,但我未能真切地身同感受呢……總之覺得繼續沉默都無補於事,發起茅就寫過一篇交換經驗同情色小說-十月號的〈不辨她或他〉,我好鍾意呢篇嘅內容x形式,不過都唔算犯禁。老實講我到依家都仲係幾保守的,當然我會話自己條底線係具有正當性。未諗得清楚,我嘅保守算唔算有份參與營造性壓迫嘅氛圍。

不過有點我諗得清楚嘅係:理應重新思考所謂社會常識同道德規範於人本身/人際間能否起正面、良性嘅作用。做任何野唔係要服膺主流或權威,雖然咁樣係最安全,但容易對主流權威以外嘅人造成直接/間接嘅壓迫。當然人生在世有責,但要搞清楚負責對象,要為自己、為同你相關、受你牽連嘅人負責。就係咁。

所以借呢個機會,同當初俾我熱情感染而投票嘅選民、睇開學生報嘅讀者道歉。

就像哲學
副總編輯︰蕭浩恩

讀了兩年多哲學,我很認同讀哲學的一條座右銘:哲學不應是一種象牙塔內的玩意,哲學應該扣連我們的生命,啟迪我們的人生。就像做情色版一樣。

情色版的理念是甚麼?就是講一堆人家不敢講的東西-情慾,因為情慾不應成為一種禁忌,反而更應得到公眾的廣泛討論。跟哲學同理,做情色版不應只是泛泛而談,談完以為自己衝破了某些規條就算,我們更要關注情色版的實踐面向-究竟講情慾如何啟迪我們的生命?

為了將情色版的理念帶入生命之中-即是在日常生活中實踐情慾-我已經花去了很多時間,愛不止要講,還要做的。結果反過來就沒時間做情色版了。

最後唔知點樣埋尾,我好冧我女朋友,多謝各位。

點解情色版做得咁頹?
秘書︰林紀善

活於社會,大概都很難離得開社會的影響。而社會的影響,好像很難一時三刻就毫不費力地改變。

所以,雖然道理上說得到給自己聽為什麼要做情色版,但其實習慣上、感覺上都不是太願意去做情色版。

這樣的話說起來也還真是挺諷刺的:我們一開始在政綱說什麼希望情色版可以做到讓大家「重新認識及發展自己的多元情慾面向,並從中學習與他人相處」,但身為編輯的我,其實並沒有努力地認識及發展自己的情慾,結果情色版也就做不好,達不到初衷。

這個版面如此丟荒了一年,真是相當糟糕的事情:(。

我真係冇咩經驗呢
執行編輯︰郭英東

Defensive一點地說,其實我是偷偷地踩過界,將情色版的內容搬到生活版呢(可參考〈食色性也〉)。為何會這樣做呢?因為我在想,性就是生活的一部份,無須刻意地將性框在情色版裡面丫,所以便將心思轉移到在生活版裡構思色情的情節,而非專在情色版大造文章。我都算有做嘢架。(極無恥地笑)

較認真而且老實一點地說,其實我是失去了經營情色版的動力。這是我經常存在的毛病,在腦裡留下一大堆問題,自己不去積極地解決,也很少跟其他編輯分享這些問題。而我對於情色版的問題,是來自Michel Foucault的History of Sexuality《性史》的第8頁,「我這本書提出的問題不是問『為何我們被壓抑了性』,而是問『為何我們現在這樣強烈地要去講我們被壓抑了性』」,即是說,為何我要那麼在意自己的性被壓抑了而且不斷地去講這種狀態?我生產的論述想要製造一種怎麼的效果?至今我仍未想到答案,但我還會繼續去看和試做,I mean 做文章。

最後,我真的沒甚麼性經驗。曾經幻想過上莊後,一眾編輯、職員及老鬼會在報社進行大雜交,但最後都沒有發生到,可惜可惜,哈哈。

總會有人出來啃吧……
財政︰鄧權偉

雖然政綱中講到天花龍鳳,要提供一個讓大家討論性的地方,擴闊大家對情慾的想像,但回首這一年的情色版,卻是……不堪回首。

在各個版面中,最易頹皮的應該是情色版。其他版面無咁易頹,因為就算如何沒有經驗,找到資料就可以寫文。例如之前寫的可口可樂,我對南美洲裝瓶工廠工人的慘況完全沒有認識,但睇料後可以補充自己經驗的不足。但情色版與其他版面不同之處,是需要自己親身經歷過,才能有靈感想到寫甚麼,睇料的幫助是有限的。而我對性沒有甚麼經驗,而且又不擅長描述情慾、感覺,所以不知有甚麼可寫。

但除了情慾以外,我們還有其他東西值得寫,例如因對情慾的想像與主流社會不符而受壓迫的人,我們可以寫這些,而這部分就算沒有甚麼個人經驗也可以寫到。但這部分因為無努力搵料,這部分也做得不好,而這部分是較容易做的。

由於自己拋不出甚麼好的idea,所以沒有資格說其他莊員做得不好。大家都抱着同樣的心態,於是乎當有人願意出來啃了這版時,只要不過不失就會讓它出街。

但是寫得不好看,總比甚麼也不寫強。歸根究柢,做得不好很主要是因為自己太懶惰了。

世界上最遙遠的距離不是生與死,而是……
執行編輯︰劉志翔

最初我地做情色版,不過係想講:我地需要重拾身體的感覺,讓我們一同正視身體嘅情感與慾望。但老實講,無論我地頹唔頹做,你都唔會透過睇情色版而捕捉到情慾實踐當下嘅感覺,亦唔會感受到自我作為身體本身的各種微妙反應。所以,唯有願意將情慾落實於生活之中,我們才能真正把握自己的身體,這才是情色版應做的事。簡單D講,寫作不過係手段,實踐先至係目的。其實,真正的情慾感受,就只有身體的在場才可能被呈現,而唔能夠被對象化,被回憶、想象以至書寫。

情色版嘅意義就係讓佢繼續存在,這就足夠了。

連解釋其實都很頹
副總編輯︰陸明敏

首先,多謝拎住本學生報(有心或無意地)揭到去情色版呢一頁而且睇到呢一句說話嘅你。或者你真係咁岩得咁橋揭到黎,又或者其實你係情色版嘅忠實fans,每期都淨係睇情色版。但係都想講句,對唔住,其實情色版做得好撚頹。

身邊有唔少有睇開情色版嘅朋友都會問,喂,情色版到喉唔到唔到肺,咁頹仲做黎做乜?但係「頹」其實唔單止係達唔到讀者嘅期望,同時亦係冇好好咁講出我地想講嘅野,想讀者知道嘅野。(都get唔到你地想表達乜,咪就係一堆人圍威喂咋嘛!)

一開始果陣記得莊員都冇乜意欲想做情色版,個人堅持要做,其中一個好大嘅原因係出自某種反抗嘅心理:點解響社會上性冇被認真討論過就話唔好就唔比講?究竟邊到唔好?反覆諗過下、睇過下啲書就發覺其實性同我地嘅身體、慾望有好關係,既然咁貼身點解大家唔可以開心見誠咁拎出黎認真傾下?點解要比人控制我地對於慾望、身體嘅發言權?於是,情色版作為一個討論性(也即有關個人身體、慾望)嘅空間就誕生了。

開頭做的幾期情色版都有交換經驗的環節,希望可以同大家分享下性對於其他人黎講係作為點樣嘅一回事,可以有啲對於情慾上嘅交流。可惜期期諗分享啲乜都r爆頭:冇乜經驗嘅人(例如我……)又進入唔到個場域,有經驗嘅人又唔係太想坦誠相對,唔想進入;亦都因為大家冇乜心進入,結果又唔係好有心r人寫,結果頹做,後來情色版更成為可有可無(?)嘅版面……(未完待續)

能夠重拾質感嗎?
資料主任︰譚焜

一開始當情色版作為一種姿態或者講係態度,呢點係比較清晰嘅,可能亦係對自己過往最常聽到嘅一句「呢啲野,唔好講啦」,作出微弱的反抗。但上咗莊真係要落手做果陣,就發覺有好多窒礙寫作嘅地方,除咗所謂冇經驗,或者係始終未敢完全打開心扉,去分享情感同身體嘅事之外,我諗最主要「頹」嘅原因,就係未有能力用文字或圖像去表達一種立體同具質感嘅情色,不管當情色係身體感受也好、情感也好、還是視作經驗也好,都未有能力駕馭,十分遺憾。

即使自己係上期寫過情色產業嘅討論,似乎都走唔出平面或者學術嘅限制,始終限制喺封閉嘅場域中,過往可能出現是竊竊私語嘅場合,依家只係變成紙張上。以前同學之間講下黃色笑話,而家唔少朋友睇情色版睇到「笑騎騎」。

若果真係要檢討的話,我諗自己喺情色版最想做到嘅野,並唔係要單方面將一啲情色相關的訊息帶比讀者,係希望讀者睇完之後會對自身生活上嘅情色部份有所回饋,能夠把握更多值得愉悅的質感,而呢種質感並不是來自睇成人電影或者乜野J圖,而係來自每個人自身不同的觸感、體驗、氣味等等的質感,亦係超越「比或唔比」、「應該或唔應該」等等道德規範的身體質感。

答案最主要是集體懶惰
編輯主任(職員):羅奕媚

這個懶惰唔係話想寫少啲文,而係懶得打開自己,懶得overcome自己的怕醜,懶得實踐一開頭響政綱寫出黎既情色版理念。社會、校園、生活,呢啲對大家黎講全部都好易寫,就算寫得唔好,都唔會話坐響度你眼望我眼,但情色版就經常發生呢件事。藉口不外乎冇經驗、冇諗法或「我專寫社會版架乍」,之類。

情色版事件打後,年年學生報編輯都決定繼續開情色版,但可謂越做越頹(包括本人當編輯的時候),做情色版接近變成只擺姿態。我相信大家都係真心認同自己所講嘅價值,但上莊前傾做乜版面時,通常只有一兩個人insist要做,到上莊做的時候,只要果一兩個人收皮(經常發生),個版就會跟住收,今屆尤其如此。

其實今屆中間都有好過的,就係做「交換經驗」,有啲編輯終於試下放下身段一點,書寫自己的經驗。但好景不常,寫幾期之後就搞唔掂,因為可想及的題目已是「門檻太高」,沒有甚麼人有經驗,而我地又嚴重缺乏新意,結果「交換經驗」就變成一篇篇嘅微小說,把自己拉出文章。最後,終覺得寫「小說集」實在冇意思,就放棄了……

不過老老實實,我細個都係咁defensive的,不過做衰左都是要認的。

作為職員,冇力挽狂瀾,絕對難辭其疚,在此表示萬分抱歉!

分享至:

One Response

  1. chen.qiqi

    未入學中大之前已經聽聞中大學生報有個情色版,感嘆咱們華人學生終于有很屌的雜志了。
    情色版啊,情色啊,情是色情的情,色是色情的色。各位編輯稍微用下半身思考一下就搞定選題和文章了吧。年輕人,在二十幾歲的大好光陰都不懂情色,你們如何硬,如何濕。
    原諒我言辭污穢尖銳,其實我很喜歡這份雜志的。

    回覆

Leave a Reply

Your email address will not be published.