逸夫書院宿生  阿水(雙主修)

 

 

大學宿舍來年增加宿費,難免對一眾貧苦宿生造成經濟壓力。就此,我們特意邀約住在逸夫書院宿舍,修讀某雙主修課程的阿水(化名)做訪問。

 

自付宿費,身心俱疲

 

阿水住在屯門的公共屋村,全家總收入僅有大約一萬,扣除日常開支便已所剩無幾。他申請的學生資助僅夠繳交學費,宿費只能靠政府借貸先行繳交。為了支付宿費和生活費,被逼在課餘時間兼職補習,變相少了玩樂和溫書的時間。阿水嘆氣道:「一星期要返四日工,總共要做大約十四個鐘,加埋來回車程,都差唔多用左廿個鐘。」加上面對雙主修需要處理兩方面的知識,同時兼顧工作和學業令他精神壓力很大。「上完一日堂,返工返到夜晚十一點幾,返到宿安頓好都已經一點幾,溫埋書同做功課差唔多要三、四點先有得瞓。」

 

住宿是唯一的緩衝辦法

 

對於需要花上近二十元車費、一小時以上車程才能回校的阿水來說,住宿無疑幫了他很多。「上堂同返工的地方都遠離屯門,太夜放工會無車返屋企。」阿水嘆道:「即使有車返到屋企,返到去都已經好夜,根本無時間去做功課溫書。第二朝又要一早起身趕返學,不但無得好似住宿咁食早餐,搭長途車加上繁忙時間逼地鐵亦消耗好多精力,令到上堂時精神狀態又會差很多,就似無左靈魂咁,教授講書好多時都聽唔入耳。」

 

比起每天乘車來回學校、補習社與住所,阿水認為住在宿舍好太多,「同時返學又要返工其實已經好攰,放工之後已經想即時瞓覺。住宿起碼可以令我精神狀態好啲,最緊要係可以慳返啲時間同車錢,慳左既時間又可以用黎溫書。」

 

在溫書和睡覺以外

 

雖然阿水留在宿舍的時間大多以溫書和睡覺為主,但他偶然也會參加宿舍舉辦的活動,「有時會同宿友一齊去參加宿生會搞既活動,又會去下院慶千人宴。」他亦認為住宿可以學習與人相處和擴闊社交圈子。「正所謂相見好,同住難,同房之間既相處方法,同生活習慣既磨合,係好難得既體驗。有時夜晚瞓唔著,又可以搵宿友一齊傾下計;有時唔識功課,都可以好容易係宿舍搵到組爸媽指導下。」

 

「再加宿費,可能就要訓伍何曼原。」

 

面對來年加宿費,阿水實在難以接受:「真係加得太犀利。如果加左宿費之後,計過條數仲貴過搭車的話,我會考慮唔再住宿,因為真係無錢交宿費。必要時,唯有去朋友宿舍『屈蛇』,再唔係就訓圖書館同伍何曼原。」如此誇張?「無計架,根本就係學校逼我地架喎,可以點啫?」

崇基利樹培堂堂主 明仔

(分子生物科技二年級)

住宿除了減省交通時間,有助學習外,這個讓二三百名同學共同生活的空間,亦促成了不少深厚的人際關係。我們特意訪問了崇基利樹培堂堂主明仔,分享他於宿舍的生活。

 

家庭背景

 

明仔已是第二年入住利樹培堂(俗稱新宿)。當初住宿的原因很簡單,只因他是澳門人,只能住在宿舍,間中才回澳門。因此,他的大學生活實難以與宿舍分割。

但亦因他必需住宿,宿費便成為了一筆無法擺脫的款項。雖然家中暫時能負擔宿費,但明仔亦需借貸繳交宿費及學費:「其實萬幾蚊宿費對我屋企人來講,都好大負擔,如果再加落去可能會超出預算。而家屋企出一半,另一半就向政府借錢,畢左業出來再還。」

 

宿舍內的人際關係

 

明仔選擇於第二年上宿生會,除了因首年錯過傾莊以外,亦因為第一年感受到新宿的熱情:「喺上年感受到宿生會唔只係做莊務,仲係真心想認識你,而且我喺大學入面最好嘅朋友幾乎都喺新宿識,慢慢建立左對新宿嘅感情,今年想用另一個身份為宿生服務,等宿生體現到我上年感受到嗰份感情。」

談及於宿舍內難忘的經歷,竟是一次腸胃炎:「嗰次我腸胃炎痛到落唔到床,多得我層樓一班兄弟,五六個人夾手夾腳抬我上的士,帶我睇醫生,可以話係救左我條命。

 

至於明仔覺得宿友最獨特之處,是大家於同一個空間生活:「大家朝夕相對,見宿友仲多過見屋企人,就慢慢會覺得班兄弟係每日唔可以或缺嘅部份,每日都要一齊做啲野,沖涼都要嗌埋一齊沖。」而他對宿友的生活習慣亦瞭如指掌。

 

眼界大開

 

明仔於宿舍內最大得著,除了找到一班知心好友外,還開闊了不少眼界:「宿舍入面有好多喺自己個系度遇唔到嘅人,好似我識好多哲學系嘅宿生,佢地諗法好特別,同佢地傾計,令自己諗法都改變左好多。新宿三百幾個宿生,如果我每晚同唔同人傾計,已經可以收集到好多平時接觸唔到嘅思想。」

 

此外,與宿工的交流中亦加深了對宿舍及書院歷史的認識:「一班宿工喺呢個宿舍經歷左好多年,睇到嘅多過我地好多。從佢地口中知道宿舍同大學隨住時代變遷,有咩唔同嘅變化,亦可以知道佢地對新一代大學生嘅睇法。」

 

「再加宿費,可能都唔再住喇。」

 

雖然明仔現時仍能勉強負擔宿費,但身邊已有朋友因宿費太貴而不再住宿,寧願選擇屈做非法蛇:「佢地梗係唔想屈蛇啦,間房又唔係好大,仲要屈一兩條蛇。啲蛇好多時鋪張被喺地下就訓架喇,個環境其實好唔理想。好似我間房都有條蛇,因為對新宿有感情,想參加傅盃,所以比錢做長蛇,但下年都可能因為宿費太貴而唔再住宿喇。」

 

那麼,我們可以做甚麼?

面對同學的大力反對,校方透露他們會考慮重新訂立新方案,但沒有承諾不再執行X+Y方案.遑論暫停加宿費。所以,同學實不能掉以輕心。

 

直至3月22日,現在已有超過2200位同學聯署,但這遠遠未足夠。要知道,越多人簽名,就越能施予校方壓力。未簽名的同學請踴躍簽名!已簽名的請呼籲各方好友聯署!

 

未來數星期,將會有不少與反加宿費有關的活動,如中大學生會正籌備公開論壇,介時會邀請沈祖堯校長出席。請各同學務必留意公佈。

 

 like及share Facebook Page「反對無理加宿費!中大宿費關注組」,以讓更多人留意最新情況!

分享至:

Leave a Reply

Your email address will not be published.